גרסה להדפסה
דרושים מתנדבים
לפרטים לחץ כאן

«ינואר 2018»
אבגדהוש
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
2122 23 24 25 26 27
28 29 30 31

תוכניות עירוניות

שתף |

"הזדמנויות בתעסוקה"- פיתוח תעסוקה לנוער בסיכון

חזרה לתוכניות עירוניות


אוכלוסיית יעד:
בני נוער בסיכון הלומדים במסגרות חינוכיות, בגילאי 16-18

רציונאל:
גיל ההתבגרות הינו שלב התפתחותי בו המתבגר מתחיל ללמוד כיצד לנהל את חייו העצמאיים וכן מפתח חלומות ושאיפות לעתידו. בשלב זה בני הנוער נדרשים ללמוד קשה לבגרויות, שכיום הן מהוות מפתח הכניסה לחיים האזרחיים הבוגרים.
ישנם בני נוער רבים שמציאות חייהם והמצב המשפחתי בו הם נמצאים אינם מאפשרים להם להתמקד בלימודים, אלא הם נדרשים לעזור לפרנסתה של המשפחה או לחלופין, לכלכל את עצמם ולעבוד.
בדיקה מעמיקה העלתה, כי בני נוער אלו בדרך כלל עובדים בעבודות מזדמנות למשל מלצרות באירועים. סגנון עבודות זה טומן בחובו סכנות רבות עבור בני הנוער: ניצול כלכלי, חשיפה לאלכוהול ולשתיית כמויות אלכוהול אדירות ללא פיקוח, שעות עבודה מרובות ועד השעות הקטנות של הלילה מה שאינו מאפשר לבני הנוער לקום בבוקר ולהיות ערניים במהלך הלימודים ובעקבות כך הם מפסידים חומר לימודי רב והישגיהם נפגעים.
לכן, יש צורך לפתח עבור קבוצת בני נוער אלו תוכנית תעסוקה מוגנת אשר תכין אותם לעולם העבודה ותספק עבורם את הצורך הבסיסי של קיום, וכן שתאפשר להם תנאים אופטימאליים להמשך לימודים לבגרויות ובכך תפתח עבורם את הכניסה לחיים אזרחים ראויים.

מטרות:
•צמצום נשירה ממסגרת בית ספרית על ידי קיום תכנית תעסוקתית מותאמת לנוער לומד
•פיתוח כישורים שישמשו "ארגז כלים" לחיים תעסוקתיים עתידיים להשתלבות יעילה בעולם התעסוקה כגון: ניהול זמן ותקציב אישי, כישורים חברתיים ועוד
•טיפוח תחושת מסוגלות אישית בעולם העבודה המותאם לנוער.
•טיפוח הרגלי עבודה תקינים , כולל מוסר עבודה ואתיקה, יחסי סמכות, התנהלות כלכלית בונה ועוד

תקציר הפעילות:
תוכניות תעסוקה בתחומים שונים המאפשרות למגוון בני נוער להשתתף בהן לפי תחומי העניין והיכולות האישיות של כל אחד.
בכל התוכניות המוצעות מועסק רכז תוכנית המלווה באופן אישי וקבוצתי את כל משתתפי התוכנית.

להלן תוכניות התעסוקה:
1."נערים חונכים ילדים במרכזי פרח":
הכשרת בני נוער בסיכון כ"חונכים לילדים צעירים" בגילאי בית ספר יסודי, המגיעים למרכזי ההעשרה המופעלים על ידי ארגון פר"ח בבאר שבע.
בעזרת תוכנית זו בני הנוער מועצמים, מרוויחים שכר עבודה הולם ומותאם לשעות הלימודים שלהם, מרגישים נחוצים ומשמעותיים בקהילה ומושפעים לטובה ממבוגר משמעותי המשמש מודל לחיקוי עבורם (סטודנט המלווה אותם בזמן העבודה).
במהלך השנה, בני הנוער יעבדו במרכז העשרה יומיים בשבוע בין השעות 15:00-19:00 ויקבלו שכר שעתי כמקובל בחוק.
שותפים: ארגון פר"ח

2.הכשרת טכנאי סמרטפונים
בעידן שבו כל אחד מחזיק בטלפון נייד, קורס טכנאי סלולאר מכשיר לקראת אחד המקצועות המבוקשים כיום. קורס טכנאי סלולאר ילמד את כל הנדרש לאתר תקלות במכשירים, מתן שירותי תחזוקה שוטפת וכו´. הלימודים כוללים ידע מעשי ותיאורטי בתחום.
תוכנית שכזו עשויה למלא את שעות הפנאי ולהוות מענה מגן והזדמנות לצמיחה ורווחה כלכלית ותעסוקתית. כמו כן, בני הנוער יפתחו כישורים שישמשו "ארגז כלים" לחיים תעסוקתיים עתידיים ולהשתלבות יעילה בעולם העבודה. בין הכישורים: ניהול זמן, יחסי סמכות, התנהלות, כתיבת קורות חיים ועוד.

3." מאפרות מקצועיות":
נערות רבות מתחברות לתחום האיפור וחולמות לעבוד בו. תחום האיפור מספק תעסוקה מגוונת ורווחית הן במכוני יופי והן במגזר העצמאי. בנוסף, האיפור עצמו יכול לשמש גם ככלי להעצמה נשית והעלאת ביטחון עצמי.
במסגרת התוכנית נערות מתיכון "ברנקו וייס תלם" עוברות בתוך בית הספר, בחדר מותאם, בקצה יום לימודים הכשרה שנתית בת 112 שעות אשר בסופה יקבלו תעודת מאפרת מקצועית התאפשר להן לעבוד בתחום.
שותפים: תיכון "ברנקו וויס תלם"

4. אדריכלות נוף:
התוכנית כוללת כ- 100 שעות לימודי יסודות הגינון ,יחד עם ליווי צמוד של מדריכה חברתית המלווה את הנערים במהלך השנה: מעבירה פעילויות קבוצתיות בנושאי העצמה, חיזוק חוסן נפשי, מניעת שימוש בסמים ובאלכוהול ועוזרת להם להשתלב בצורה נורמטיבית בבית הספר ובחברה ומלווה את הנערים גם בשיחות פרטניות וקידום מטרות אישיות בהתאמה אישית לכל תלמיד.
התוכנית מתקיימת פעמיים בשבוע בבית הספר "אמי"ת טכנולוגי" ובהיקף של 6 שעות שבועיות : שעתיים פעילות חינוכית ערכית ו-4 שעות לימודי יסודות הגינון.
כל נושאי הלימוד יועברו כחומר נלמד בכיתה ויבוצעו בשטחי הגינון וסביבת בית הספר.
לכל משתתף נתנה ערכת לימוד אישית שתשמש אותו בעתיד.
למסיימים תינתן תעודה מקצועית בתחום מטעם מכללת אתגר

5. "נוער פרינג´"
תוכנית העסקה והעצמה לנוער בסיכון. כחלק מהפרויקט, תיאטרון הפרינג ´ ילווה
נערים\ות בסיכון במשך שנתיים, עד לשלב הגיוס הצבאי\ השירות האזרחי.
לפרויקט שני החלקים. החלק הראשון הינו העצמה הכולל ליווי אישי וקבוצתי וחשיפה לתיאטרון ככלי טיפולי (השתתפות בסדנאות תיאטרון, בצפייה בהצגות, בפעילויות קבוצתיות ובשיחות אישיות). החלק השני הינו העסקה אשר לפיו כל נער יועסק בתיאטרון הפרינג´ כעובד תפעול בצוות טכני- עיסוק בתאורה, סאונד,תפאורה, בסדרנות, בטלמרקטינג ובעמדת קפה.
שני החלקים משלימים אחד את השני ודרכם הנערים אמורים לפתח חוסן נפשי, להעצים את הדימוי העצמי,להגדיל את תחושת היכולת, לפתח יכולות חברתיות ולרכוש כלים שונים להתמודדויות בחיים.

6. הכשרות מקצועיות לטכנאי מחשבים
מתקיימות 2 קבוצות האחת לנוער עולה והשנייה לנוער בסיכון
עולם המחשבים וטכנאות המחשבים הוא עולם מתפתח המאפשר אופק תעסוקתי משמעותי במשק הישראלי. ברצוננו לאפשר לתלמידים (נוער בסיכון) שאינם מסוגלים לממן הכשרות בתחומים אלו בכוחות עצמם הזדמנות תעסוקתית דווקא בתחומים אלו.
התוכנית המוצעת: הכשרת בני נוער בסיכון כטכנאי מחשבים יחד עם ליווי צמוד של מדריכה חברתית המלווה אותם במהלך השנה. התוכנית מתבצעת בשיתוף עם עמותת תפוח- עמותה ללא כוונת רווח המתמחה בהוראת טכנולוגיה לקהלים מגוונים. תוכנית זו מבוססת על תכנים מבית חברת ´Cisco System´ המפגישה את בני הנוער עם מושגים הקשורים לחומרת המחשב, מערכת הפעלה ודרכי פעולתו של המחשב. לצד הידע התיאורטי הנערים מתנסים בכלים מעשיים לתיקון חומרת המחשב, פתרון בעיות ונתינת שירות טכנאות לקהילה בסביבה. בסיום הקורס הנערים מקבלים תעודת "טכנאי מחשבים" מטעם עמותת תפוח" Appleeeds Academy. למשתתפים אשר עברו את קורס טכנאות מחשבים בהצלחה תינתן האפשרות לעבור -הכשרה משלימה לתעודת ITE של סיסקו, אשר הינה תעודת הסמכה בינ"ל לטכנאי מחשבים.





גרסה להדפסה
© כל הזכויות שמורות 2006 ל הרשות למלחמה בסמים והאלכוהול באר שבע
קידום באינטרנטפרסום באינטרנטשירות 10בניית אתריםקידום עסקים באינטרנט